دوربین های مدار بسته معمولا برای نظارت بر اماکن داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می گیرند و بسته به شرایط محیط انواع مختلفی دارند.اولین دوربین مدار بسته در سال ۱۹۴۲ توسط ارتش آلمان برای نظارت بر چگونگی شلیک موشک V2 در ایستگاه پرتاب این موشک نصب شد. حدود ۷ سال بعد در آمریکا سیستم های مدار بسته تجاری به بازار آمد با نام Vericon و جالب توجه است که استفاده از این دوربین ها نیازی به مجوز دولتی نداشته است.

ROI _ ضبط قسمتی از تصویر با کیفیت بالا

این قابلیت به شما امکان ضبط قسمتی از تصاویر با کیفیت بالا و ما بقی تصویر با کیفیت پایین تر را می دهد، از این ویژگی دوربین های مداربسته می توان در زمان کمبود میزان ظرفیت هارد دیسک شما و همچنین توجه بیشتر به منطقه مورد نظر استفاده کرد.

People Counting _شمارش افراد

این تکنولوژی دوربین های مداربسته به شما این امکان را می دهدکه یک ناحیه را مشخص کنید تا دوربین مداربسته افرادی که وارد و یا خارج می شوند را بشمارد، این ویژگی نه تنها برای انسانها ، بلکه برای وسایل نقلیه نیز به کار می رود. همچین این ویژگی می تواند به شما گزارش آماری نیز ارائه دهد.

Ristricted Area_ورود و خروج به محدوده

در این تکنولوژی شما می توانید یک منطقه ای را به عنوان محدوده غیر قابل ورود یا منطقه حساس مشخص کنید و زمانی که افراد یا سوژه ای وارد این محدوده شود، به شما اعلام شده ویا زنگ خطر به صدا در آید.